ابزارهاي سئو

مطالب آموزشي

ابزارهاي سئو

امروزه سئو با همه تكنيك هاي ريز و درشت آن، به يكي از دغدغه هاي اصلي مديران سايت ها تبديل شده است. هر چند به كارگيري سئو در يك سايت، با ظرافت هاي فراواني همراه است ولي خوشبختانه كاربران مي توانند از ابزارهاي گوناگوني كه در اين خصوص، توسط كارشناسان و شركت هاي مختلف توليد و طراحي شده، بهره ببرند. مهم اين است كه افراد بتوانند از بين انبوه ابزارهاي موجود، بهترين ابزارهاي سئو را انتخاب كنند تا از سردرگمي ناشي از گردش بين نرم افزارهاي مختلف رها شوند.

ابزارهاي سئو

از سوي ديگر، صنعت سئو و جنبه هاي وابسته به آن، به سرعت در حال رشد و تغيير است. وبمسترها، بازارياب ها و مديران سايت هاي تجاري بايد خود را با اين آهنگ شتابان هماهنگ سازند.

معرفي ابزارهاي سئو و نحوه استفاده از هركدام ميتواند راه گشاي وبمستران جهت بهبود جايگاه سايت خود در نتايج گوگل و ساير موتورهاي جستجو گردد. در اين مقاله آموزش سئو قصد دارم برخي از ابزارهاي مفيد و كارامد سئو را به شما معرفي كنم.

ابزارهاي مفيد و مهم براي بهينه‌سازي وب‌سايت

امروزه ابزارهاي بسيار متفاوتي در بازار اينترنت وجود دارد كه مي‌توان در سئو و بهينه سازي وب‌ سايت از آن استفاده كرد. اين ابزارهاي سئو موقعيت شما را در موتورهاي جستجوي گوگل، ياهو و بينگ بررسي كرده و همچنين به تجزيه‌ و تحليل مقالات و يا صفحات وب‌ سايت شما پرداخته و پيوند آماري را براي مشاهده به شما ارائه مي‌ نمايد.

هرچند به‌كارگيري بهينه‌ سازي در يك وب‌ سايت، با ظرافت‌ هاي فراواني همراه است ولي خوشبختانه شما مي‌ توانيد از ابزارهاي گوناگوني كه در اين خصوص، طراحي و توليد شده‌اند، بهره ببريد.

مهم اين است كه شما بتوانيد از بين انبوه ابزارهاي موجود، بهترين‌ها را انتخاب نماييد تا از سردرگمي ناشي از گردش بين نرم‌افزارهاي مختلف رها شويد. در زير ليستي از بهترين و مهم‌ترين و كارآمدترين ابزارهاي بهينه‌ سازي را به شما معرفي خواهيم كرد:

تجزيه‌ و تحليل گوگل (google analytics)

تجزيه‌وتحليل گوگل استانداردترين ابزار براي بررسي وب‌ سايت است. اگر كسب‌ و كار شما در حال حاضر از اين ابزار براي نظارت بر ترافيك وب‌ سايتتان استفاده مي‌كند، شانس بزرگي نصيبتان شده است، اما اگر اين‌طور نيست، نگران نباشيد! براي شروع دير نيست، شما نيز مي‌توانيد از اين ابزار عالي استفاده كنيد.

تجزيه‌ و تحليل گوگل اطلاعاتي مانند اين‌كه چه صفحاتي در وب‌ سايتتان داراي ترافيك بازديد بيشتري هستند، تعداد بازديدكنندگان و فعاليت‌هاي كاربران، زمان حضور و مسير خروج آن‌ها را نمايش مي‌دهد.

http://www.google.com/analytics

گوگل Insights

توسط گوگل Insights مي‌توان سرعت صفحه را بررسي نمود. آنچه در پست‌هاي Moz مشهود است، زمان سريع بارگذاري صفحه در جستجو مي‌تواند تأثير بسزايي در رتبه‌بندي وب‌سايت داشته باشد.

اما بسياري از شركت‌ها هيچ ايده‌اي به‌منظور بهبود سرعت بارگذاري وب‌سايت خود ندارند. گوگل Insights ابزاري است كه در اين راه به شما كمك مي‌كند. اين ابزار به شما مي‌گويد چرا بايد وب‌ سايت خود را تعمير كنيد و چگونه اين كار را براي بارگذاري سريع‌تر وب‌ سايتتان انجام دهيد.

https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights

گوگل وب مستر يا كنسول جستجوي گوگل

ابزار كنسول جستجوي گوگل در كل دنيا طرفداران زيادي دارد. اين ابزار رايگان قدرتمند گزارشي از اطلاعات وب‌ سايت‌ها، مانند كلمات كليدي داده‌ها، كليك و غيره را نشان مي‌دهد.

http://www.google.com/webmasters

گوگل ترندز Trends

آيا كنجكاويد كه بدانيد محبوب‌ترين موضوعات در جستجوي گوگل كدم‌اند؟
گوگل ترندز Trends محبوب‌ترين موضوعات را در اختيار شما قرار مي‌دهد. با استفاده از اين ابزار مي‌توانيد بررسي كنيد كه كدام كلمات كليدي بيشترين بازديد را درگوگل در يك بازۀ زماني يا در يك كشور يا شهر خاص داشته‌اند.

اين ابزار را براي تحقيق روي كلمه كليدي جهت استفاده در پست‌هاي وبلاگ، صفحات وب جديد خود و غيره به كار بريد.

https://www.google.com/trends

ابزارScreaming Frog

Screaming Frog ابزار فني، اما قدرتمند است. اين ابزار پيوندهاي وب‌ سايت، تصاوير، اسكريپت‌ ها و … را جستجو و اطلاعات خوبي از همه اين داده‌ ها به شما نشان مي‌دهد. اين ابزار يك فايل CSV را در اختيار شما قرار مي‌دهد تا به بررسي آنچه مي‌خواهيد بپردازيد.

با اين ابزار خطاي ۴۰۴ در وب‌سايت، توصيف متا گم‌شده و تمام انواع اطلاعات مفيد به شما داده مي‌شود.

ابزار MOZ

ابزار MOZ خدمات زيادي براي آنچه شما نياز داريد ارائه مي‌دهد. خدماتي مانند رديابي كلمه كليدي، نظارت بر صفحه ورود، تجزيه‌ و تحليل ترافيك و صفحه، پيشنهاد‌هايي براي بهينه‌سازي صفحه و… مي‌دهد. اين ابزار براي كسب‌ و كارهاي كوچك مناسب است، زيرا استفاده از داده‌ ها و اطلاعات را به‌ آساني فراهم مي‌كند.

https://moz.com

ابزار اطلاع از رتبه‌بندي وب‌ سايت‌ ها

اطلاع از رتبه‌ بندي وب‌ سايت خود و رقبا يكي از مهم‌ترين حركت‌ ها به شمار مي‌رود كه براي تحليل رتبه‌ بندي وب‌ سايت از ابزار كاربردي زير استفاده مي‌نماييم.

كار با اين ابزار به اين شكل است كه وارد وب‌ سايت زير شده و در كادر Check PR نام آدرس وب‌ سايت موردنظر را وارد و بر روي دكمه Check PR كليك مي‌كنيم و در مرحله بعد از ما كد امنيتي مي‌خواهد كه در كادر مربوطه وارد و بر روي دكمه Verify Now كليك مي‌نماييم تا رتبه‌بندي وب‌سايت موردنظر نمايان شود.

منبع: اف تي سنتر

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.